Ella Gunnarsson och Jonna Dahlberg fortsätter i ÖSK

Foto: Retouched Reality / Daniel Lubner

Två nya förlängningar är klara inför 2024. Ella Gunnarsson och Jonna Dahlberg fortsätter i den svartvita tröjan.

Ella Gunnarsson kom till ÖSK Fotboll från IK Uppsala inför säsongen 2023 och under året noterades hon för sex mål på 16 matcher. Nu förlänger hon sitt avtal över de två kommande åren.

– Det känns otroligt bra att ha skrivit på för fler år i ÖSK. Jag trivs väldigt bra i klubben och det känns fantastiskt att fortsätta vara med på den resan som vi har påbörjat under 2023. Jag är enormt taggad på nästa säsong och ser fram emot spel i Elitettan, säger Ella Gunnarsson.

Efter flera år som utlandsproffs i Israel och Italien vände Jonna Dahlberg i augusti tillbaka till hemstaden Örebro. Under hösten blev det fem matcher i den svartvita tröjan och nu står det klart att Jonna spelar i ÖSK även 2024.

– Sedan min första träning i somras har jag trivts väldigt bra och känt att det är en otroligt stark grupp. Därför är jag väldigt glad över att förlänga med ÖSK. Jag är taggad på en ny säsong med nya utmaningar och hoppas kunna bidra med mina kvalitéer för att vi ska göra ett så bra år som möjligt, säger Jonna Dahlberg.

© ÖSK Elitfotboll AB Stolthet, hjärta och passion sedan 1908