Välkommen Nora Thörngren

Idag hälsar vi Nora Thörngren varmt välkommen till ÖSK Fotboll. Den 22-årige mittfältaren ansluter från Sundsvall DFF och har skrivit på ett tvåårsavtal.

– Fantastiskt kul att vi kan locka Nora till oss. Hon har redan bevisat att hon kan prestera på Elitettan-nivå vilket vi kommer ha stor nytta av. I Nora får vi en central mittfältare med stor arbetskapacitet, fin förmåga att göra sig spelbar och ett bra passningsspel. Vi ser fram emot att se Nora i ÖSK:s färger, säger ÖSK:s huvudtränare Dennis Gabrielsson.

22-åriga Nora Thörngren är född i Motala och inledde sin fotbollskarriär i BK Zeros. Därefter spelade hon för Borens IK där hon seniordebuterade i division 1 som 14-åring. Inför säsongen 2018 tog hon klivet till Linköpings FC:s akademi men efter ett år i LFC återvände hon till Borens IK.

Inför säsongen 2023 skrev Nora på för Sundsvall DFF där hon blev en bärande spelare i Elitettan. Hon startade samtliga 26 seriematcher och var en högst bidragande del i att säkra fortsatt spel i Elitettan för SDFF.

Nu väljer Nora att fortsätta sin karriär i ÖSK Fotboll där hon återförenas med sin tvillingsyster Nellie. Nora har skrivit på ett avtal som sträcker sig över två år.

– Det känns jättekul att vara här och jag har fått en väldigt bra känsla av klubben, laget och Dennis som tränare. Nellie har pratat gott om allt och det ska så klart bli väldigt roligt att få spela ihop med henne igen. Jag hoppas att vi som lag kan göra en bra säsong i Elitettan och att jag kan fortsätta min utveckling här i Örebro, säger Nora Thörngren.

© ÖSK Elitfotboll AB Stolthet, hjärta och passion sedan 1908