Alfredsson och Eklund förlänger med ÖSK

Foto: Retouched Reality / Daniel Lubner

Emelie Alfredsson och Josefine Eklund fortsätter i ÖSK även nästa säsong.

Emelie Alfredsson har under sina två säsonger i ÖSK varit en given startspelare på sin högerkant. Under debutåret utsågs hon till årets spelare i damlaget och under 2023 startade hon samtliga 26 seriematcher. Totalt har hon gjort tio mål i den svartvita tröjan och nu skriver hon på en förlängning över 2024.

– Jag trivs väldigt bra i laget och känner att det är en bra miljö där jag kan fortsätta utvecklas som fotbollsspelare. Efter en otroligt rolig säsong 2023 som slutade på bästa tänkbara sätt ser jag fram emot att få vara en del av truppen som tar sig an Elitettan under den kommande säsongen, säger Emelie Alfredsson.

Josefine Eklund kom till ÖSK från KIF Örebros F19 inför säsongen 2023 och noterades under året för 23 seriematcher. Nu står det klart att den 19-årige försvararen skriver på för ett år till i ÖSK.

– Efter säsongen som gått kändes det givet att vara kvar i ÖSK. Jag har trivts otroligt bra med laget, tränarna och alla runt om. Därför är jag tacksam att få spendera ännu en säsong här, säger Josefine Eklund.

© ÖSK Elitfotboll AB Stolthet, hjärta och passion sedan 1908