Två nya år för Amelia Olofsson och Maja Eriksson

Foto: Retouched Reality / Daniel Lubner

Amelia Olofsson och Maja Eriksson förlänger sina avtal med ÖSK över säsongen 2025.

Det var i december 2022 som Amelia anslöt till ÖSK från Borens IK. Under säsongen 2023 stod hon för sju mål på 25 matcher i division 1. Nu förlänger den unga anfallaren sitt avtal med ÖSK med två nya år.

– För mig som både fotbollsspelare och person har mitt första år i ÖSK varit väldigt viktigt, lärorikt och framför allt roligt. Därför kändes det givet för mig att fortsätta här. Under den kommande säsongen hoppas jag kunna ta en ännu större roll och att vi som lag ska lyckas ta en bra tabellplacering i Elitettan, säger Amelia Olofsson.

Maja Eriksson kommer från Arboga och flyttades under sommaren 2023 upp till damlaget från ÖSK Ungdoms FA17. Under säsongen i division 1 noterades hon för 16 matcher och nu skriver hon på ett nytt avtal med ÖSK som gäller under säsongerna 2024 och 2025.

– För mig var det ett självklart val att stanna. Det har varit en lärorik säsong med mycket utveckling och det är otroligt kul att ta det här steget med ÖSK. Jag ser fram emot att spela i Elitettan med det här laget och förhoppningsvis få mer speltid. Jag ser det som ett bra steg i min utveckling, säger Maja Eriksson.

© ÖSK Elitfotboll AB Stolthet, hjärta och passion sedan 1908