Mannström och Hurtig skriver på för 2024

Foto: Retouched Reality / Daniel Lubner

Rebecka Mannström och Izabella Hurtig förlänger sina respektive avtal med ÖSK Fotboll.

Den finländska mittfältaren Rebecka Mannström kom till ÖSK från KIF Örebro inför säsongen 2023. Efter en stark försäsong blev det tyvärr bara två seriematcher för Rebecka under 2023 på grund av en skada som höll henne ur spel under stora delar av året

Efter hård rehabilitering siktar Rebecka nu på att komma tillbaka starkt och har skrivit på ett nytt avtal över säsongen 2024.

– Jag är väldigt glad över att fortsätta i ÖSK nästa säsong. Jag trivs väldigt bra i laget och är tacksam över att få vara med på den här resan. Efter en säsong där jag har varit skadad största delen så ser jag väldigt mycket fram emot att komma tillbaka och kunna bidra med mina egenskaper på planen igen, säger Rebecka Mannström.

Izabella Hurtig kom till ÖSK inför 2021 och stod under det gånga året för sin poängmässigt starkaste säsong i den svartvita tröjan. Med sju mål på 24 matcher i division 1 hamnade hon på en delad tredjeplats i den interna skytteligan. Nu har även Izabella förlängt sitt avtal över 2024.

– Det känns jättekul att förlänga med ÖSK och få vara med på den här resan. Jag är väldigt laddad och ser fram emot vad säsongen har att erbjuda, säger Izabella Hurtig.

© ÖSK Elitfotboll AB Stolthet, hjärta och passion sedan 1908