Tack David Seger

Foto: Bildbyrån / Carl Sandin

David Seger lämnar ÖSK Fotboll efter 124 tävlingsmatcher i klubben. ÖSK vill rikta ett stort tack till David för hans tid hos oss.

David Seger kom till ÖSK från Sollentuna FK inför säsongen 2020 och under sin debutsäsong stod han för tre mål och fem assist i Allsvenskan. Därefter har han haft en fast startplats under sina totalt fyra säsonger i klubben och under 2023 var han en av två lagkaptener i herrlaget.

I Davids avtal med ÖSK fanns en option om att avtalet kunde brytas efter säsongen 2023. Nu har David valt att aktivera den optionen vilket innebär att han lämnar klubben.

Vi önskar David lycka till i sin fortsatta fotbollskarriär.

David Seger:
– Det har varit otroligt roliga och lärorika år för mig i ÖSK. Jag kom från division 1 och har växt både som fotbollsspelare och person här. Jag vill tacka alla tränare som gett mig så stort förtroende. Jag fick snabbt ett stort förtroende av Axel under mina första år och har även fått ett stort förtroende av Christian som jag är väldigt tacksam för. Jag vill även tacka mina lagkamrater som också blivit mina nära vänner och alla andra i klubben som varit helt fantastiska. Slutligen vill jag tacka alla supportrar som varit fantastiskt stöttande under alla år, även i de tuffa perioderna. Jag önskar klubben stort lycka till framöver och jag hoppas att våra vägar kan korsas igen någon dag.

© ÖSK Elitfotboll AB Stolthet, hjärta och passion sedan 1908