Agnes Andersson och Ellen Portugués förlänger

Två viktiga pusselbitar inför Elitettan-säsongen är på plats. Agnes Andersson och Ellen Portugués förlänger sina avtal med ÖSK.

För lagkapten Agnes Andersson blir 2024 hennes nionde säsong i ÖSK:s damlag som tidgare var ÖSK Söder. Under säsongen 2023 noterades hon för 24 seriematcher och nu är hon klar för en ny säsong i den svartvita tröjan.

– Det känns otroligt roligt och ett givet beslut att fortsätta i ÖSK nästa säsong. Det ska bli inspirerande att bygga vidare på det vi har startat och fortsätta resan som vi är inne på. ÖSK har alltid varit en del av mig och jag ser fram emot 2024, säger Agnes Andersson.

Målvakten Ellen Portugués kom till ÖSK från Bollstanäs SK inför säsongen 2022. Under sina två första säsonger i Örebro har hon startat 37 matcher i Division 1. Nu har även Ellen skrivit på ett nytt avtal med ÖSK som sträcker sig över säsongen 2024.

– Under hela min tid i ÖSK har vi tillsammans strävat mot att bli en del av elitfotbollen på damsidan. Är väldigt tacksam för att jag fått vara en del av resan och det är otroligt skönt att allt hårt slit ledde oss hela vägen till avancemang i år. Jag är stolt över vad vi hittills har åstadkommit under min tid i klubben och ser fram emot att få representera ÖSK även 2024, säger Ellen Portugués.

© ÖSK Elitfotboll AB Stolthet, hjärta och passion sedan 1908