Välkommen Bilal Fousseni

Bilal Fousseni har skrivit på för ÖSK Fotboll. Den 17-årige anfallaren kommer senast från BK Forward och ansluter nu till ÖSK:s herrlag. Vi hälsar honom varmt välkommen.

– Vi har följt Bilal i BK Forward under säsongen och även haft med honom i träning hos oss. Det är en mycket spännande forward med sina styrkor i djupledsspelet där han har hög hastighet och bra timing. Han besitter även en bra teknik och är modig i straffområdet. Vi ser fram emot att Bilal ska ta sina nästa steg i sin utveckling hos oss och vi är glada att han väljer ÖSK. Vi vill också tacka BK Forward för ett bra samarbete och positiv dialog, säger ÖSK:s huvudtränare Christian Järdler.

Bilal Fousseni är född 2006 och debuterade i BK Forwards herrlag som 16-åring. Under sin debutsäsong i Ettan Norra blev det totalt 13 matcher. Under säsongen 2023 har det blivit fem mål på 26 matcher i Division 2 Norra Götaland. På sin meritlista har Bilal även två landskamper med P15-landslaget och flera läger med de svenska ungdomslandslagen.

Nu väljer den unge anfallaren att fortsätta sin karriär i Superettan och har skrivit på ett flerårigt avtal med ÖSK Fotboll.

– Jag har haft en fin dialog med Christian och när jag var här och tränade var alla spelare väldigt omhändertagande. Så det är väldigt roligt att det nu är klart. Det känns som rätt steg för mig att komma hit och det är en väldigt bra nivå. När man är från Örebro så vill man komma till ÖSK och få spela på Behrn Arena med sin familj och sina vänner på läktaren. Hamse har berättat att det är en mäktig känsla att kliva ut framför fansen och det ser jag verkligen fram emot, säger Bilal Fousseni.

Bilal Fousseni
Född: 2006-01-31
Nationalitet: Sverige
Längd: 180 cm
Position: Anfallare
Tidigare klubbar: BK Forward

© ÖSK Elitfotboll AB Stolthet, hjärta och passion sedan 1908