Weinacht, Holmqvist och Dervisevic lämnar ÖSK

Foto: Retouched Reality / Daniel Lubner

Karin Weinacht, Alva Holmqvist och Inda Dervisevic lämnar nu ÖSK Fotboll. Vi säger stort tack för deras tid i klubben.

Karin Weinacht kom till ÖSK Fotboll i december 2022 från Rävåsens IK Karlskoga. Under 2023 års säsong gjorde hon 13 framträdanden och ett mål i Division 1 Mellersta samt ett framträdande i Svenska Cupen. Nu står det klart att mittfältaren lämnar ÖSK Fotboll efter en säsong i klubben.

Karin Weinacht:
- Tack ÖSK för ett lärorikt år och goda minnen. Jag vill ge ett extra stort tack för alla fina spelare jag fått äran att lära känna. Stort lycka till i Elitettan 2024.

Under sommaren 2022 blev Alva Holmqvist som 15-åring permanent uppflyttad från ÖSK Ungdoms F17-lag till ÖSK:s A-lag, redan innan det hade hon under våren tränat med laget. Totalt blev det 10 matcher i A-lags tröjan fördelat på dessa två säsonger för mittfältaren. Nu lämnar också hon ÖSK Fotboll.

Alva Holmqvist:
- Under min tid i ÖSK har jag utvecklats som både fotbollsspelare och karaktär. Jag är tacksam för mina lagkamrater som tog in mig så bra i laget från start. Jag vill också tacka tränarna som gjort ett så bra job med att träna och stötta oss tjejer. Speciellt ett tack till Dennis som gjorde valet att flytta upp mig och som trodde på mig som spelare. Tack för min tid i ÖSK, det har varit en kul och utmanande period i livet!

Den 17-årige anfallaren Inda Dervisevic blev, likt Holmqvist, uppflyttad från ÖSK Ungdoms F17-lag till ÖSK:s A-lag under sommaren 2022 efter att hon tränat med laget under våren. För Dervisevic del blev det 14 matcher och 4 mål i A-laget. Även hon lämnar nu ÖSK Fotboll.

Inda Dervisevic:
- Tack till alla spelare och ledare som hjälpt mig under alla mina år i klubben. Jag önskar er all lycka i Elitettan.

ÖSK Fotboll önskar Weinacht, Holmqvist och Dervisevic all lycka i sina fortsatta karriärer.

© ÖSK Elitfotboll AB Stolthet, hjärta och passion sedan 1908