María Lena Ásgeirsdóttir och Alicia Wood lämnar ÖSK

Efter säsongen står det nu klart att María Lena Ásgeirsdóttir och Alicia Wood går vidare från ÖSK. Vi tackar María och Alicia för deras tid i klubben och önskar dem all lycka framåt.

María Lena Ásgeirsdóttir kom till ÖSK från isländska HK Kópavogs i somras. Under hösten har hon gjort tio tävlingsmatcher och två mål i den svartvita tröjan. Nu lämnar María ÖSK för att flytta hem till Island.

– Min tid i ÖSK har varit fantastisk. Jag är väldigt tacksam för hur välkomande laget och tränarna var mot mig när jag kom hit. Från första träningen blev jag en del av laget och jag har fått många goda vänner. Fotbollen här är annorlunda än vad jag är van vid och det gjorde det också väldigt roligt, säger María Lena Ásgeirsdóttir.

Alicia Wood debuterade i damlaget säsongen 2021 då hon flyttades upp från ÖSK Ungdoms F17. Under sina två säsonger har Alicia spelat 18 tävlingsmatcher. Nu fortsätter hon karriären i en annan klubb.

– Jag lämnar ÖSK för att fortsätta min utveckling i en annan miljö och tror att det blir bäst. Det har varit en lärorik tid men nu tar detta kapitel slut och ett nytt ska startas. Jag önskar ÖSK och alla fantastiska tjejer som finns i laget stort lycka till, säger Alicia Wood

© ÖSK Elitfotboll AB Stolthet, hjärta och passion sedan 1908