Välkommen Amelia Olofsson och Nathalie Sundqvist

ÖSK Fotboll är idag glada att presentera två nyförvärv till damlaget inför 2023. Amelia Olofsson och Nathalie Sundqvist har båda skrivit på för ÖSK. Vi hälsar dem varmt välkomna till klubben.

– Amelia är en ung offensiv spelare med en härlig explosivitet. Hon har redan spelat division 1 och vi hoppas att hon kan ta nästa steg hos oss. Nathalie är en mittback som har gjort det bra i Hallsberg under 2022 som med sitt huvudspel och duellspel kommer förstärka vår trupp. Vi är väldigt glada att välkoma dem till oss, säger ÖSK:s huvudtränare Dennis Gabrielsson.

Amelia Olofsson spelade under säsongen 2022 för Borens IK i Division 1 Södra Svealand och startade samtliga 22 seriematcher. Den 17-årige anfallaren har tidigare även representerat BK Derby och Linghems SK. Nu fortsätter karriären i Örebro och ÖSK.

– Det känns jättebra att komma till ÖSK och alla har varit väldigt välkomnande. Det känns som en bra miljö och väldigt bra tränare. Det kommer bli en tuff serie men jag hoppas kunna ta en startplats och att vi kan ta en bra placering i tabellen, säger Amelia Olofsson.

Den 18-årige försvararen Nathalie Sundqvist kommer till ÖSK från IFK Hallsberg där hon under förra säsongen startade 16 matcher i Division 1 Norra Götaland. Sedan tidigare har hon även tillhört DFK Värmbol och KIF Örebro.

– När jag mötte ÖSK förra säsongen var det alltid roliga och tuffa matcher där man kände vilket duktigt lag det är. Därför känns det fantastiskt kul att komma hit nu. Det kommer bli en utmaning som jag tror kommer vara väldigt utvecklande för mig. Jag ser fram emot säsongen som kommer, säger Nathalie Sundqvist.

© ÖSK Elitfotboll AB Stolthet, hjärta och passion sedan 1908