Tack för din tid i klubben, Jimmy Högberg

Foto: MSUN / Mikael Sundberg

ÖSK Fotboll och herrlagets fystränare Jimmy Högberg har kommit överens om att inte förlänga avtalet över säsongen 2022.

Jimmy Högberg har arbetat som en del av ÖSK:s tränarteam under åtta års tid. Han anslöt till klubben 2013 för att förstärka fys- och rehabträningen i A-laget. Efter ett kortare utlandsäventyr i Brasilien 2017 återvände han till ÖSK och har sedan dess jobbat som ansvarig för fysträningen i herrlaget. Han har dessutom parallellt med arbetet hos ÖSK jobbat som fystränarutbildare åt SvFF. Nu är det bestämt att det inte blir någon förlängning med ÖSK.

– Jimmy har under en lång tid varit en nyckelspelare i tränarteamet. Med sin nyfikenhet, kompetens och fokus att hela tiden vilja utveckla sig själv, spelarna och laget har han varit en viktigt del av ÖSK de senaste åtta åren. Med en hög arbetsmoral, flexibilitet och värme har han varit en väldigt uppskattad medarbetare. Vi vill verkligen tacka Jimmy för det enorma jobb han lagt ner i föreningen, säger Axel Kjäll, Fotbollschef i ÖSK Fotboll.

Jimmy är en uppskattad kollega och person som alltid har gett allt för klubben och bjudit på många skratt i omklädningsrummet. Örebro SK vill tacka honom för alla år tillsammans och önska lycka till framöver.

Jimmy Högbergs tankar om att lämna ÖSK efter åtta år:
Året 2013 fick jag chansen att börja arbeta med Örebro SK. Under det första året var jag med om ett av mina finaste fotbollsminnen, att gå upp från Superettan till Allsvenskan. Jag minns glädjen i supportrarnas ögon när planen stormades i Ljungskile. En fantastisk kväll. ÖSK hör hemma i Allsvenskan och om alla sluter upp och stöttar klubben så är jag säker på att det inte dröjer länge förrän man är tillbaka.

Elitfotbollen är antingen himmel eller helvete. Så måste det få vara. Det är det som driver oss framåt, att få uppleva mer himmel än helvete när vi tillslut summerar våra minnen. Visst kan vi prata om alla matcher och all spänning. Men jag har nog mest uppskattat den vanliga gråa vardagen och livsstilen att försöka hjälpa våra spelare och kollegor att varje dag bli lite bättre och mer förberedda.

När jag reflekterar tillbaka så är det mest människorna jag tänker på. Klubben är större än människan, ja visst, men det är likväl alla möten och alla samarbeten med människor jag tänker på. Jag tänker på Ivan. Jag tänker på alla tränarkollegor, alla på kontoret, alla ideella krafter runt matcher, alla supportrar och jag tänker såklart på alla spelare som varje dag gör sitt yttersta för att bli bättre och vinna nästa match.

Jag vill ödmjukast och med stolthet säga tack för att jag fick vara en liten del i en fantastisk klubb!

© ÖSK Elitfotboll AB Stolthet, hjärta och passion sedan 1908