Erik Björndahl förlänger sitt avtal med ÖSK Fotboll

Erik Björndahl kom till ÖSK från Degerfors inför säsongen 2020. Under sina två år i ÖSK har han noterats för sex mål på 36 matcher. I höstas var han även utlånad till Västerås SK. Nu har Erik förlängt sitt avtal med ÖSK. Det nya avtalet sträcker sig över säsongen 2023.

– Erik är en stark duellspelare som är farlig i och runt det offensiva straffområdet. Han kommer bli viktig för oss på vår resa tillbaka till Allsvenskan. Utöver det är det en Örebrokille med rätt karaktär både på och utanför planen, något som är viktigt i det nya vi bygger. Därför är jag verkligen glad över förlängningen, säger Axel Kjäll, fotbollschef i ÖSK Fotboll.

Anfallaren Erik Björndahl fostrades i Örebroklubben BK Forward och gjorde över 200 matcher för klubbens A-lag innan han värvades till Degerfors IF. Under sina två säsonger i den värmländska klubben gjorde Erik 34 mål i Superettan och utsågs 2019 till seriens skyttekung.

Inför 2020 tog Erik steget till ÖSK och skrev på ett treårsavtal. Under sin tid i ÖSK har Erik hittills noterats för 35 tävlingsmatcher och sex mål i den svartvita tröjan. Under andra halvan av 2021 var Erik utlånad till Västerås och stod för en mycket fin höst där han gjorde tio mål på 16 matcher. Nu har 31-åringen förläng sitt avtal med ÖSK. Det nya avtalet sträcker sig över säsongen 2023.

– Det var aldrig någon tvekan om att förlänga mitt avtal med ÖSK. Jag tror stenhårt på den här gruppen och vårt återtåg till Allsvenskan. Den här resan är något jag verkligen vill vara med på och jag ser fram emot säsongen som kommer, säger Erik Björndahl.

Kom ihåg att med vårt nya årskort i din hand går du in på både damernas och herrarnas hemmamatcher säsongen 2022. Köp ditt årskort här. Öppnas i nytt fönster.

© ÖSK Elitfotboll AB Stolthet, hjärta och passion sedan 1908