Wessam Dukhan skriver kontrakt med herrlaget

Wessam Dukhan har imponerat i A-lagssammanhang den senaste tiden och belönas nu med att permanent flyttas upp till herrlaget.

- Wessam har tagit stora kliv under vintern och visat på både träning och match att han är redo för A-truppen. Han spelar på ett klokt och moget sätt, dessutom trygg med bollen och stark i kroppen. Han arbetar hårt, är bra på att läsa situationer och vinna andrabollar. Vi är glada att han väljer att stanna hos oss och utvecklas i vår miljö, säger Huvudtränare Christian Järdler.

Wessam Dukhan kom till Sverige som tioåring och bor sedan dess i Laxå. Wessam har tagit resan från PA16 till PA19 och nu A-laget. Han tillhörde förra året PA19 och gjorde där 19 matcher och ett mål. Sina första seniorminuter gjorde han i träningsmatchen mot Jönköping Södra IF för några veckor sedan och spelade då hela matchen. Han fick även hoppa in mot Västerås SK i söndags.

Nu skriver Wessam på ett flerårigt avtal med ÖSK och tar en permanent plats i herrlagets trupp.

– Det känns otroligt kul att skriva kontrakt med A-laget. Jag ser mycket fram emot vad som väntar de kommande åren med ÖSK. Jag har fått bra chanser under försäsongen och det har varit kul att få visa upp sig. Alla i truppen och i ledarstaben har tagit hand om mig bra och varit supersnälla. Extra tack till Christian, Martin och Rafi som varit positiva och tydliga med hur jag ska utvecklas och ta nästa steg. Nu får jag också ännu flera chanser och hoppas kunna visa upp mig ännu mer. Mina förväntningar på säsongen är att göra det så bra som möjligt individuellt och som lag samt att vi behåller den fina och speciella sammanhållning vi har i laget. Det ska bli väldigt kul att få spela i en A-lagströja framför supportrarna på Behrn Arena. Sen man varit liten har det alltid varit drömmen att spela här och se supportrarna jubla när man gör mål, säger Wessam Dukhan.

Wessam Dukhan
Född: 2005-01-26
Nationalitet: Sverige
Längd: 180 cm
Position: Mittfältare

© ÖSK Elitfotboll AB Stolthet, hjärta och passion sedan 1908