Välkommen Theodor Hansemon!

ÖSK Fotboll är idag glada att välkomna Theodor Hansemon till Örebro. Den 21-årige försvararen har skrivit på ett flerårigt avtal.

– Theo är en spännande mittback med bra storlek som vi tror kan utvecklas mycket hos oss. Han är stark i kroppen, bra i luften och snabb för sin längd. Han har även ett bra passningsspel och har en bakgrund som innermittfältare. Han imponerade på mig i vår match mot AFC i november och efter att ha träffat honom så är jag säker att han kommer passa bra in i vår grupp, säger ÖSK:s huvudtränare Christian Järdler.

Theodor Hansemon är född 2002 i Bollnäs och Bollnäs GIF som moderklubb. Han flyttade sedan till Gävle för att studera på fotbollsgymnasium och spela i Gefle IF. Inför säsongen 2021 belönades Theodor med ett A-lagskontrakt i Gefle och under sina säsonger i Gefles herrlag stod han för totalt 27 matcher i Ettan Norra. Under 2022 säkrade laget dessutom avancemang till Superettan.

Inför 2023 skrev på för AFC Eskilstuna och under sin första säsong i Superettan noterades han för 16 seriematcher. När AFC åkte ur Superettan lämnade Theodor klubben och nu står det klart att ÖSK blir 21-åringens nya klubbadress.

– Jag är väldigt glad att få komma hit till Örebro. Det är en väldigt professionell klubb som har en otroligt bra supporterkultur runt sig. Jag ser fram emot att träffa grabbarna i laget och komma i gång, säger Theodor Hansemon.

Theodor Hansemon
Född: 2002-10-08
Nationalitet: Sverige
Längd: 194 cm
Position: Försvarare
Tidigare klubbar: Bollnäs GIF, Gefle IF, AFC Eskilstuna

© ÖSK Elitfotboll AB Stolthet, hjärta och passion sedan 1908