Shlimon förlänger med ÖSK

Lucas Shlimon har idag skrivit på ett nytt avtal med ÖSK Fotboll. Det nya avtalet sträcker sig över säsongen 2025.

– Jag är väldigt glad att Lucas väljer att förlänga med oss och visa att han tror på vår verksamhet. Lucas tog stora kliv i sin utveckling under 2023 och växte ut till en spelare som startade 25 matcher. Han är en smart spelare som är bekväm med bollen, bra passningsspelare men kan även slå ut spelare eller linjer genom att driva bollen. Han är stark i sin kropp och har ett bra defensivt positionsspel som gör att han vinner många andrabollar. Vi ska fortsätta jobba med Lucas tempo och hans längre passningsspel för att han ska bli en ännu bättre spelare, säger ÖSK:s huvudtränare Christian Järdler.

I januari 2022 anslöt Lucas Shlimon till ÖSK från Assyriska IK och skrev då på ett treårsavtal. Under sin debutsäsong i klubben noterades han för 12 matcher i Superettan och till 2023 fick han en större roll med mer speltid.

Nu har den 21-årige mittfältaren skrivit på ett nytt avtal med ÖSK som sträcker sig över säsongen 2025.

– Det känns jättebra att förlänga med ÖSK. Jag har hittat min plats i laget och är jätteglad över att tränaren och klubben vill ha med mig på denna resa. Jag ser fram emot kommande år och att fortsätta utvecklas och göra mitt bästa för att hjälpa laget vinna matcher, säger Lucas Shlimon.

© ÖSK Elitfotboll AB Stolthet, hjärta och passion sedan 1908