Välkommen Grace Wallin

Vi är idag glada att hälsa Grace Wallin varmt välkommen till ÖSK Fotboll.

– I Grace vår vi in en till spelare som kommer med erfarenhet och ett högre tempo från Elitettan vilket kommer vara nyttigt för oss. Hon är en offensiv spelare med stor arbetskapacitet, kvickhet och en bra vänsterfot som gör att vi får lite mer valmöjligheter i vår trupp. Det glädjer mig mycket att vi kan välkomna Grace till vår miljö där hon kan ta ytterligare steg i sin utveckling, säger ÖSK:s huvudtränare Dennis Gabrielsson.

Grace Wallin är född 2001 och seniordebuterade som 14-åring för moderklubben Lindö FF i division 2. Efter totalt fem år i Lindös damlag tog hon klivet till IFK Norrköping inför säsongen 2020. Under sitt första år i Peking var hon med och vann division 1 och året därpå gjorde hon tolv matcher i Elitettan.

Våren 2022 spelade Grace för Smedby AIS innan hon under sommaren flyttade utomlands för spel i den portuguisiska högstaligan med Valadares Gaia FC.

Efter ett halvår i Portugal vände Grace hem till Sverige och skrev på för Mallbackens IF. Säsongen 2023 stod hon för fyra mål på 23 matcher i Elitettan när Mallbacken slutade på nionde plats i tabellen.

Nästa klubbadress för 22-åringen blir ÖSK Fotboll där hon signerat ett avtal över den kommande säsongen.

– Det känns bra att bli en del av ÖSK och jag har fått ett jättebra intryck av mina samtal med Dennis. När jag mötte ÖSK på försäsongen 2023 fick jag en positiv känsla av lagets speluppbyggnad och höga tempo och det är just de sakerna som jag tror kommer bli viktiga för oss i Elitettan. Jag hoppas att vi ska kunna göra en så bra säsong som möjligt och att jag kan bidra med mina kvaliteter, säger Grace Wallin.

© ÖSK Elitfotboll AB Stolthet, hjärta och passion sedan 1908