Wennberg och Heiche förlänger

Foto: Retouched Reality / Daniel Lubner

Mittfältaren Matilda Wennberg och försvararen Clara Heiche förlänger sina avtal med ÖSK över säsongen 2024.

För Matilda Wennberg blir 2024 hennes femte säsong i den svartvita tröjan. Under fjolåret var hon en viktig del i seriesegern och noterades för 20 seriematcher. Nu förlänger Matilda sitt avtal över 2024.

– Jag har trivts otroligt bra under mina år i ÖSK och det känns givet att representera klubben under 2024. Allt jobb vi har lagt ner för att nå elitfotbollen är något jag är väldigt stolt över och jag ser verkligen fram emot kommande säsong, säger Matilda Wennberg.

Clara Heiche kom till ÖSK från Mallbackens IF inför 2023. Under säsongen blev det fyra seriematcher och ett mål innan hon tyvärr drabbades av en knäskada som stoppade henne under resten av säsongen. Nu siktar Clara på att komma tillbaka till planen och har förlängt sitt kontrakt med ett år till.

– Jag är glad över att skriva på för ett år till med ÖSK. Min skada gjorde att förra säsongen inte blev som jag tänkt mig men jag är grymt revanschsugen på att spela för ÖSK igen.
Vi har börjat en resa och är inte färdiga än, säger Clara Heiche.

© ÖSK Elitfotboll AB Stolthet, hjärta och passion sedan 1908