Välkommen Jesper Modig!

Foto: Bildbyrån / Christoffer Borg Mattisson

Vi hälsar Jesper Modig varmt välkommen till Örebro. Den 29-årige försvararen kommer senast från AFC Eskilstuna och har nu skrivit på ett flerårigt avtal med ÖSK.

– Jesper är en ledartyp med stor erfarenhet av Superettan och under 2023 var han lagkapten för AFC Eskilstuna. Han är en explosiv, snabb och aggressiv duellspelare som dessutom har en fin högerfot och ett bra passningsspel. Vi är glada att få in Jespers egenskaper både som spelare och som person i vår grupp, säger Christian Järdler.

Jesper Modig är född 1994 och har IFK Simrishamn som moderklubb. Som 16-åring fick han seniordebutera i Ettan Södra för Limhamn Bunkeflo och totalt blev det tre säsonger på seniornivå i LB07.

Därefter väntade ett år i norska Valdres FK, ett år i Lunds BK och två och ett halvt år i Kristianstad FC innan Jesper skrev på för Varbergs BoIS i Superettan. I Varberg tog Jesper snabbt en startplats och 2019 var han med och tog upp laget i Allsvenskan.

Inför säsongen 2021 tog Jesper steget till Trelleborgs FF där han gjorde två säsonger och under 2023 var han kapten i AFC Eskilstuna.

Nu står det klart att ÖSK blir Jespers nästa klubb.

– Till att börja med är det otroligt kul och spännande att få representera Örebro SK kommande år och det ska bli intressant att komma i gång i januari. Med rätt mängd ödmjukhet och hårt jobb men också självförtroende vet jag att vi kan sikta på att komma högt upp i tabellen, där både ÖSK och jag absolut vill vara. Till sist vill jag tacka för möjligheten till både Christian och ÖSK för att få tillhöra ÖSK och jag vill i någon form betala tillbaka genom bra prestationer på fotbollsplanen såklart och vara den bästa möjliga människa jag kan vara. Nu kör vi, säger Jesper Modig.

Jesper Modig
Född: 1994­-09-05
Nationalitet: Sverige
Längd: 180 cm
Position: Försvarare
Tidigare klubbar: IFK Simrishamn, LB07, Valdres FK, Lunds BK, Kristianstad FC, Varbergs BoIS, Trelleborgs FF, AFC Eskilstuna

© ÖSK Elitfotboll AB Stolthet, hjärta och passion sedan 1908