Välkommen Selma Rajakangas

Selma Rajakangas är nästa nyförvärv till damlaget. Den 18-årige försvararen ansluter från KIF Örebro och vi hälsar henne varmt välkommen.

– En lokal spelare som besitter en hög högstanivå och kan spela både ytterback och mittback i vårt sätt att spela. Hon är kvick, intensiv och har en bra passningsfot. Det ska bli superkul att se henne ta nästa steg här hos oss, säger ÖSK:s huvudtränare Dennis Gabrielsson.

Selma Rajakangas är född 2005 och har Adolfsbergs IK som moderklubb. Inför säsongen 2021 klev hon över till KIF Örebros F19-lag som hon tillhört sedan dess. Under 2023 började hon träna permanent med KIF:s damlag och gjorde även seniordebut.

Selma har även varit på flera samlingar med de svenska ungdomslandslagen och har noterats för en landskamp.

Nu är Selma klar för ÖSK och har skrivit på ett avtal över två säsonger.

– Det känns väldigt bra att komma hit till ÖSK. Jag har känt ett tag att jag vill steget till seniorfotbollen och då tror jag att Elitettan och ÖSK är rätt steg för mig. Jag ser fram emot att börja träna med laget och hoppas kunna bidra så mycket jag kan både på och utanför planen för att vi ska nå en så bra tabellplacering som möjligt, säger Selma Rajakangas.

© ÖSK Elitfotboll AB Stolthet, hjärta och passion sedan 1908