Ny assisterande tränare till herrlaget

Tränarteamet runt ÖSK:s herrlag får ett nytillskott. Rafi Isak blir ny assisterande tränare och återvänder till ÖSK Fotboll. Vi hälsar honom varmt välkommen tillbaka till klubben.

– Vi är glada att Rafi kommer tillbaka till ÖSK. Han är en ung, ambitiös och nyfiken tränare med egenskaper som passar väl in i vårt tränarteam. I rollen som assisterande tränare kommer Rafi jobba runt herrlaget med fokus mot analys och de yngre spelarna. Tillsammans med Martin Broberg som tar över mycket av Pauls arbete, och Jonas Bohlin så kommer vi ha en hög energi i ledarrummet som vi ska ta med ut på planen till spelarna, säger herrlagets huvudtränare Christian Järdler.

26-årige Rafi Isak kommer från Eskilstuna och tränade bland annat AFC Eskilstunas P19-lag innan han anslöt till ÖSK:s akademi inför säsongen 2021. Under två år i akademin jobbade han med ÖSK:s PA16 och PA17 innan han tog steget till KIF Örebro inför säsongen 2023.

Under det senaste året har Rafi varit assisterande tränare för KIF Örebros damlag som landade på tionde plats i OBOS Damallsvenskan. Nu står det klart att Rafi återvänder till ÖSK Fotboll och kliver in i rollen som assisterande tränare i Christian Järdlers team runt herrlaget. Avtalet mellan Rafi och klubben sträcker sig över säsongen 2025.

– Det känns väldigt bra att komma tillbaka till ÖSK. Jag har väldigt fina minnen från min första sejour i klubben och vet hur mycket klubben betyder för alla supportrar och eldsjälar. I min nya roll vill jag bidra med allt jag kan för att optimera jobbet för Christian och att vi i ledarteamet ska kunna komplettera varandra för att få ut det mesta av oss och laget. Jag är väldigt nördig när det gäller den taktiska och analytiska delen där jag denna säsong fått chansen att utveckla det ytterligare på elitnivå i KIF Örebro och Damallsvenskan. Sedan känner jag spelarna och ledarna i akademin väl och förhoppningsvis kan det göra att övergången för spelarna till A-laget blir enklare. Jag ser fram emot att dra igång arbetet, träffa alla kollegor och spelare och framförallt träffa alla fina supportrar på Behrn Arena, säger Rafi Isak.

© ÖSK Elitfotboll AB Stolthet, hjärta och passion sedan 1908