Tack för allt Daniel Björnquist

Foto: Bildbyrån / Johan Bernström

Daniel Björnquist lämnar ÖSK Fotboll efter över 240 matcher i klubben. Vi säger varmt tack till ”Dajje” för alla matcher, år och minnen i den svartvita tröjan.

Björnquist debuterade för ÖSK:s herrlag den 27 juli 2013 i en bortamatch mot Jönköpings Södra IF. Innan dess hade han även representerat moderklubben Sköllersta IF, ÖSK Ungdom och BK Forward. Sedan ÖSK-debuten har Björnquist under sina två sejourer i klubben gjort totalt 246 tävlingsmatcher och fem mål.

Nu står det klart att säsongen 2023 blev Björnquists sista i ÖSK. Den 34-årige försvararens avtal med klubben löper ut efter säsongen vilket innebär att Björnquist lämnar klubben.

Vi önskar honom lycka till framöver.

Daniel Björnquist:
Det är med sorg i mitt hjärta som det står klart att mitt äventyr som spelare i ÖSK är slut. Det är svårt att sätta ord på alla mina känslor som jag har i kroppen just nu, men jag är evigt tacksam och stolt över att ha representerat klubben i så många år. Jag vill tacka alla spelare, ledare, fans och alla med anknytning till sportklubben för oförglömliga minnen vi skapat tillsammans som jag kommer att bära med mig för resten av livet.

Örebro SK har inte bara gjort mig till en bättre spelare utan också format mig till en bättre människa.

Nu väntar ett nytt kapitel i livet, och ett nytt äventyr i Göteborg för mig och familjen. Vad fotbollsframtiden har att erbjuda får vi se framåt.

Jag vill önska laget och hela klubben ett lycka till inför framtiden. ÖSK hör hemma i Allsvenskan.

© ÖSK Elitfotboll AB Stolthet, hjärta och passion sedan 1908