Tack Jake Larsson

Foto: Bildbyrån / Johan Bernström

Jake Larsson lämnar ÖSK Fotboll efter 135 tävlingsmatcher i klubben. ÖSK vill rikta ett stort tack till Jake för hans tid hos oss.

Jake Larsson kom till ÖSK från Hammarby IF inför säsongen 2019. Under sitt debutår i Allsvenskan stod han för en stark säsong och noterades för åtta mål på 27 matcher.

Totalt blev det fem säsonger i ÖSK för Jake Larsson som nu lämnar klubben i samband med att hans avtal löper ut. Totalt blev det 135 tävlingsmatcher och 19 mål i den svartvita tröjan.

Vi önskar Jake varmt lycka till i sin fortsatta fotbollskarriär.

Jake Larsson:
När jag kom till ÖSK så var de två första säsongerna väldigt fina. Första året var väldigt bra för mig och sedan 2020 som var bra för laget när vi kom sjua i Allsvenskan. Vinsten hemma mot AIK 2019 minns jag extra väl. Det var en av mina första matcher i Allsvenskan och jag gjorde assisten till Filip Rogic som avgjorde framför en storpublik på Behrn Arena.

Trots att de tre senaste säsongerna varit väldigt tuffa rent sportsligt, har det alltid varit en ära att få spela i ÖSK. Som född och uppvuxen i Örebro kommer alltid ha starka känslor för ÖSK och följa klubben framöver, även om jag inte kommer spela kvar. Jag vill rikta ett stort tack till alla i klubben för de här fem åren och önska lycka till i framtiden.

Ett extra tack till alla supportrar som stöttat mig och klubben på ett otroligt bra sätt under de här åren. Det kommer jag vara oerhört tacksam för livet ut. Ni fanns där för mig när jag hade det som tuffast utanför planen och det kommer jag aldrig att glömma.

Tack för allt!

© ÖSK Elitfotboll AB Stolthet, hjärta och passion sedan 1908