ÖSK skriver avtal med Óli Melander

ÖSK Fotboll skriver avtal med akademispelaren Óli Melander. Den 17-årige mittfältaren tillhör PA19-truppen och har nu skrivit på ett avtal sträcker sig över säsongen 2025.

– Óli är en mycket ambitiös och målmedveten fotbollsspelare med stor utvecklingspotential. Det är en spelare som har en fin funktionell teknik kombinerat med goda fysiska attribut. Det ska bli spännande att följa hans utveckling framöver, säger ÖSK:s individuella tränare Martin Broberg.

Óli Melander började sin fotbollskarriär i ÖSK Ungdom och har sedan gått hela vägen upp genom klubbens ungdomslag. Inför säsongen 2021 flyttades han upp i ÖSK Fotbolls akademi. Under säsongen 2023 har Óli spelat både P17- och P19 Allsvenskan där det totalt blivit 20 seriematcher och två mål.

Óli har även representerat de isländska ungdomslandslagen på både P16- och P17-nivå. Totalt står han noterad för tolv pojklandskamper.

Nu skriver Óli på ett akademiavtal med ÖSK som sträcker sig över två och ett halvt år.

– Detta har alltid varit ett mål jag har strävat efter och jag är glad över att skrivit på ett avtal med min moderklubb, säger Óli Melander.

© ÖSK Elitfotboll AB Stolthet, hjärta och passion sedan 1908