Välkommen Jonna Dahlberg!

ÖSK Fotboll är idag glada att välkomna Jonna Dahlberg till klubben. Den 23-årige mittfältaren har tränat med laget i ett par veckor och vi kan nu meddela att hon officiellt ansluter till laget.

– Det känns väldigt roligt att välkomna Jonna till oss. Vi får en människa som är född och uppvuxen i Örebro, som kommer in med erfarenhet från elitfotbollen både inom landet och utomlands. Vi ser Jonna som en offensiv spelare som är explosiv och rak i sitt sätt att spela fotboll på. Hon kommer bidra mycket både på och utanför planen, säger ÖSK:s huvudtränare Dennis Gabrielsson.

Jonna Dahlberg är född år 2000 och har sina rötter i Örebro och Adolfsbergs IK. Hon fortsatte sedan kariären i KIF Örebro och gjorde där nästan 40 matcher när klubben 2018 spelade i Elitettan samt 2019 i Allsvenskan. Efter KIF blev det en flytt till klubben Ramat HaSharon i Israel och en mästartitel när ligan avbröts i förtid år 2020. Sedan blev det Italien för Jonna där hon representerat flera klubbar i Serie A och Serie B. Dessa är Florentia San Gimignano (2020-2021), Hellas Verona (2021), AC Cesena (2022) och senast AS Cittadella i Serie B. För Cittadella gjorde Jonna 22 matcher och tre mål under föregående säsong.

Nu ansluter Jonna till ÖSK och är spelklar till söndagens toppmatch i Division 1 Mellersta mot 3:e placerade Husqvarna FF. Vi hälsar henne varmt välkommen till klubben.

– Redan förra året var jag inne på att spela i Sverige igen och sedan tycker jag att ÖSK har något positivt och intressant på gång. Det laget har presterat de senaste åren och efter att ha tränat med laget så känns det rätt för mig att komma hit. Det är en bra nivå och målet är att gå upp i Elitettan, säger Jonna Dahlberg.

© ÖSK Elitfotboll AB Stolthet, hjärta och passion sedan 1908