Tränarskifte för PA16

Foto: Lovisa Lööw & ÖSK Fotboll

Under sommaren sker en tränarförändring i ÖSK:s akademi. Hampus Nylin lämnar klubben då han flyttar till Malmö för sin civila karriär. Vi vill därför tacka Hampus för hans tid i ÖSK.

Adam Jakobsson tar över rollen som huvudtränare för PA16.

– Åren i ÖSK har varit otroligt lärorika och jag vill ta tillfället i akt att tacka er alla för ert bidrag till min tid i klubben. När jag tog över som huvudtränare för PA16 första året möttes jag av en spännande utmaning i en ny miljö. Att få arbeta med talangfulla spelare och vara en del av deras individuella och kollektiva utveckling var en upplevelse jag värdesätter högt. Med hårt arbete och engagemang mätte vi oss med de största akademierna i landet, och lyckades kvala in till den nystartade P16 Allsvenskan. I år har jag haft privilegiet att få arbeta med en ny årskull i PA16. Jag är mycket stolt över det spelarna hittills har utfört och jag är övertygad om att ni kommer att fortsätta utvecklas under nya tränarskap. Jag lämnar som en betydligt mer kompetent tränare – tack vare spelare och kollegor, både inom och utanför de olika staberna. Stort lycka till framåt, säger Hampus Nylin.

Ny huvudtränare för PA16 blir Adam Jakobsson. Adam anslöt till akademin i vintras och har under våren varit assisterande tränare för PA17.

© ÖSK Elitfotboll AB Stolthet, hjärta och passion sedan 1908