ÖSK förlänger med Christian Järdler

ÖSK Fotboll är idag glada att meddela att Christian Järdler skrivit på ett nytt avtal med klubben. Det nya avtalet innebär att Järdler kommer leda ÖSK:s herrlag till och med säsongen 2025.

– Vi vill skapa trygghet och långsiktighet i vårt agerande och i våra beslut. Det arbete som vi påbörjat med klubbens nystart kräver kontinuitet och där är rollen som herrlagets huvudtränare en viktig pusselbit. Christian har visat att han besitter ett ledarskap vi vill bygga vidare på och därför är vi väldigt glada att vi kommit överens om att förlänga hans avtal. Detta avtal är strategiskt rätt för klubben och ger även Christian möjligheten att fatta beslut utifrån ett längre perspektiv, säger ÖSK:s ordförande Lars Larsen.

Christian Järdler anslöt till ÖSK Fotboll i april 2022 och blev då assisterande tränare till den dåvarande huvudtränaren Axel Kjäll. I augusti samma år valde ÖSK att göra en omorganisation som innebar att Järdler tog över huvudansvaret under de sista tio omgångarna av Superettan. Under Järdlers ledning säkrade laget nytt kontrakt i Superettan.

Under de första månaderna av 2023 har Järdler och hans ledarstab påbörjat en nystart för ÖSK:s herrlag och besegrat bland annat seriekonkurrenten Landskrona BoIS och allsvenska BP. Nu har Järdler och ÖSK kommit överens om ett nytt avtal som sträcker sig över säsongen 2025.

– Jag är glad och stolt över att få möjligheten att leda ÖSK under tre år framåt. Jag känner ett stort förtroende från både styrelsen och spelartruppen och jag är otroligt motiverad att få fortsätta det arbete vi påbörjat inom klubben. Vi ska fortsätta utveckla vår fotboll och jag hoppas att tillsammans med mina medarbetare kunna skapa ett lag som arbetar otroligt hårt för att förtjäna det fina stöd vi får från våra supportrar, säger Christian Järdler.

© ÖSK Elitfotboll AB Stolthet, hjärta och passion sedan 1908