Lycka till Axel Kjäll

Foto: Bildbyrån / Johan Bernström

I augusti 2022 lämnade Axel Kjäll rollen som huvudtränare för ÖSK Fotboll och sedan dess har han varit kvar i klubben för att arbeta med organisation och planering. I november gjorde Axel sin sista arbetsdag och nu är det även klart att han fortsätter sin karriär på SvFF. ÖSK Fotboll vill därför rikta ett stort tack till Axel och önska honom lycka till.

Axel Kjäll har under många år i ÖSK verkat som spelare, assisterande tränare, huvudtränare, manager och fotbollschef. Han har alltid visat en stor lojalitet och lagt ner ett enormt arbete, alltid med fokus på klubbens bästa. ÖSK vill rikta ett varmt tack till Axel för alla år i klubben och samtidigt önska honom stort lycka till i sin nya roll.

– Att som örebroare och ÖSK:are under 10 år få verka för klubben i mitt hjärta och stadens lag har varit en ära. Jag vill tacka alla spelare, ledare och övrig personal som jag jobbat med och som under den här tiden bidragit till att jag har haft en fantastisk arbetsplats. Jag vill även tacka alla supportrar och personer runt klubben som stöttar och engagerar sig i ÖSK, säger Axel Kjäll.

Axels nya uppdrag blir på Svenska Fotbollsförbundet som ungdomsförbundskapten för P15-17-landslagen.

© ÖSK Elitfotboll AB Stolthet, hjärta och passion sedan 1908