ÖSK-seger efter Sandbergs hörnmål

På ett soldränkt GPP IP tog ÖSK emot Lödöse Nygård under lördagseftermiddagen. Inför matchen var det tabelltrean mot tvåan vilket innebar att viktiga poäng stod på spel idag. Matchens enda mål kom från ÖSK:s Sara Sandberg som skruvade en hörna direkt i mål tidigt i den första halvleken. Generellt var det ÖSK som hade övertaget i matchen förutom de sista tio minuterna då bortalaget blev allt mer desperara i sin jakt på kvittering. Men ÖSK höll tätt matchen ut och inkasserade tre viktiga poäng i toppstriden.

Albin Blomberg, Tränare ÖSK Fotboll:
– Jag tycker att vi börjar matchen väldigt bra. Vi gör så som vi tränat på och spelar på det sätt vi vill spela. Vi har kontroll under hela den första havleken och känns trygga. Det är så klart tufft i den här värmen men jag tycker att vi hanterar det bra ändå. Andra halvlek startar vi okej, men sedan faller vi ned lite i deras sätt att spela. Det blir en fysisk match med mycket kamper, vilket vi inte vill. Det är inte vårt sätt att spela fotboll, men jag tycker vi klarar av det idag. Det blir tyvärr lite onödigt spännande på slutet. Jag tycker att vi ska kunna stänga matchen tidigare. Men nu efteråt är det så klart skönt med tre poäng och att vi studsar tillbaka efter förlusten förra helgen.

– Saras mål idag var jättefint. I grunden en bra slagen hörna mot precis den yta vid bortre som vi vill ha den på. Tanken var att hitta en medspelare där borta men bollen gick in i mål i stället vilket är jättekul. Vi hade många bra lägen på fasta idag och borde kanske gjort något mer mål i den delen av spelet. Så det har så klart jättekul att vi får effekt av det vi tränar på.

Nästa match för ÖSK spelas på tisdag den 16 augusti mot Rävåsens IK Karlskoga på Grönpepparparkens IP.

Statistik
Resultat: 1-0 (1-0)
Målskyttar ÖSK: Sara Sandberg (12')
Byten ÖSK: Wennberg ut - Lundqvist in (64'), Karlsson ut - Aronsson in (64'), E. Andersson ut - Ásgeirsdóttir in (84'), Fredriksson ut - E. Mannfolk in (95').

Startelva:
1. Rebecka Ayranci Dahlberg
– – – – – – – – – –
16. Caroline Zandén (K)
30. Anna Meijer
5. Linnéa Forsström
– – – – – – – – – –
6. Agnes Andersson
8. Matilda Wennberg
– – – – – – – – – –
22. Emelie Alfredsson
11. Cornelia Karlsson
10. Isabelle Fredriksson
12. Emilia Andersson
– – – – – – – – – –
9. Sara Sandberg

Ersättare:
25. Stina Mannfolk (mv)
2. Ebba Lundqvist
13. Lisa Aronsson
19. Ebba Mannfolk
20. Sabina Grabus
21. Olivia Stråle
23. María Lena Ásgeirsdóttir

© ÖSK Elitfotboll AB Stolthet, hjärta och passion sedan 1908