Niclas Bergmark skriver nytt avtal med ÖSK

Foto: MSUN / Mikael Sundberg

Den egna talangen Niclas Bergmark flyttades som 17-åring upp i ÖSK:s herrlag under sommaren 2019 och gjorde samma år sin allsvenska debut. Mittbacken, som i höstas bar lagkaptensbindeln i det svenska P20-landslaget, har nu skrivit på ett nytt avtal med ÖSK som sträcker sig över säsongen 2024.

Niclas är född 2002 och har gått hela vägen genom ÖSK Ungdom och ÖSK:s akademi innan han tog steget till den Allsvenska truppen som 17-åring. Debuten skedde borta mot IFK Norrköping och efter det har det blivit 17 allsvenska matcher i ÖSK-tröjan. Han har även erfarenhet från ungdomslandslagen där han under lång tid varit en del av P02-landslaget. Dessutom var Niclas en del av P20-landslaget så sent som i höstas då han spelade två matcher mot Finland och bar kaptensbindeln för det svenska laget.

Nu har den egna talangen skrivit på ett nytt avtal med ÖSK Fotboll. Det nya avtalet sträcker sig över säsongen 2024.

– Det är väldigt glädjande att vi lyckas knyta till oss Niclas på tre nya år. Trots att han precis har fyllt 20 år känns det som han har varit med länge på en hög nivå. Niclas är en duellstark mittback som spelar med ett stort lugn och en bra spelförståelse. Han utvecklas hela tiden och har en stor potential. Han kommer vara viktig i det vi vill bygga framåt, säger Axel Kjäll, fotbollschef i ÖSK Fotboll.

– Det känns otroligt bra att ha skrivit på ett nytt kontrakt. ÖSK är klubben i mitt hjärta. Jag har varit här sedan barnsben och nu vill jag vara med och ta tillbaka klubben till Allsvenskan, säger Niclas Bergmark.

Kom ihåg att med vårt nya årskort i din hand går du in på både damernas och herrarnas hemmamatcher säsongen 2022. Köp ditt årskort här. Öppnas i nytt fönster.

© ÖSK Elitfotboll AB Stolthet, hjärta och passion sedan 1908