Johan Mårtensson lämnar ÖSK Fotboll

Foto: Bildbyrån / Andreas L Eriksson

Johan Mårtensson kom till ÖSK inför säsongen 2017. Sedan dess har han hunnit med att spela 113 tävlingsmatcher och gjort 6 mål. Mårtensson förlängde sitt kontrakt inför 2020 men vid årets slut löper det avtalet ut. Efter fem år i klubben lämnar han därmed ÖSK Fotboll och fortsätter karriären i grekiska Panetolikos FC.

– Vi vill från ÖSK:s sida tacka Johan för hans tid i klubben där han under åren varit en viktig spelare. Hans vinnarskalle, passningsskicklighet och förmåga att alltid göra sitt bästa är egenskaper som varit framträdande under perioden i ÖSK. Han har även varit en mycket uppskattad lagkamrat och en viktigt person i omklädningsrummet. Vi önskar Johan och hans familj lycka till med sitt nästa äventyr. Tack för ditt jobb för Örebro SK, säger Axel Kjäll, Fotbollschef i ÖSK Fotboll.

– Ända sedan jag klev in på Behrn för första gången så har ÖSK känts som hemma för mig och min familj. Jag har trivts otroligt bra både på och utanför planen tack vare alla fantastiska människor som jag på ett eller annat sätt fått lära känna. Tack till spelare, ledare, kontorspersonal och supportar som fått mig att känna mig som en del av ÖSK-familjen. Vi har upplevt både toppar och dalar tillsammans och jag kommer att minnas tillbaka på mina fem år i ÖSK med stor värme, säger Johan Mårtensson.

ÖSK tackar Johan för hans insatser både på och utanför planen. Stort lycka till i framtiden!

© ÖSK Elitfotboll AB Stolthet, hjärta och passion sedan 1908