ÖSK spelar Atlantic Cup i februari

Förstora bilden

Den 4:e till den 13:e februari spelas The Atlantic Cup i Algarve, Portugal. ÖSK kommer att medverka i cupen tillsammans med bland annat FC Slovan Liberec (Tjeckien), FC Midtjylland (Danmark), FC Köpenhamn (Danmark) och FC Spartak Moskva (Ryssland).

ÖSK kommer att spela matcher mot FC Midtjylland, FC Slovan Liberec, och isländska Breidablik UBK.

- Vi har fått möjligheten att medverka i Atlantic Cup, en internationell turnering. Jag har tidigare varit tränare för lag som medverkat i turneringen och det är en tävling som håller mycket hög klass vad gäller motstånd och faciliteter. och många bra lag använder den här turneringen till att förfina sina förberedelser. De flesta lagen som medverkar har en ligastart som ligger före den allsvenska starten vilket innebär att de ligger lite före oss, detta är en bra förberedelse för dem och vi hakar på där kan man säga. Vi ser det som ett matchläger och det kommer att påverka storleken på truppen, säger Per-Ola Ljung.

Enligt uppgift kommer matcherna i Algarve kommer att TV-sändas via Eurosport.

-Eurosport kommer att direktsända matcher från turneringen, om det är samtliga eller bara några vet jag inte i dagsläget. Det är ju såklart otroligt kul. Även om vi inte är på hemmaplan så kan alla med ett ÖSK-hjärta följa laget, säger Per-Ola Ljung.

- Vi känner ett värde av att få så stark matchning som möjligt. I ett spelarutvecklingsperspektiv så är detta helt rätt för oss. Ett bra tillfälle för många av våra spelare att skaffa sig nya värdefulla erfarenheter. Jag är jättenöjd med att vi kan vara med i så pass bra turnering, fortsätter Per-Ola Ljung.

Örebro SK - FC Midtjylland, 5 februari  20:45

Breidablik UBK – Örebro SK, 7 februari 20:45

Örebro SK – FC Slovan Liberec, 10 februari, 17:00

Medverkande lag:


  • FC København (Danish Superliga)
  • FC Midtjylland (Danish Superliga)
  • FC Spartak Moscow (Russian Premier League)
  • FC Slovan Liberec (Czech Gambrinus Liga)
  • Örebro SK (Allvenskan)
  • FH Hafnarfjarðar (Icelandic Úrvalsdeild)
  • Breiðablik UBK (Icelandic Úrvalsdeild)
  • SV Mattersburg (Austrian Erste Liga)

  • Schemat för hela cupen hittar du här: http://www.theatlanticcup.co.uk/fixtures

    Mer information om Atlantic Cup hittar du här. http://www.theatlanticcup.co.uk/

    © ÖSK Elitfotboll AB Stolthet, hjärta och passion sedan 1908