Rebecka Mannström klar för damlaget

Rebecka Mannström skriver på för ÖSK. Den 20-åriga mittfältaren kommer senast från KIF Örebro. Vi hälsar henne varmt välkommen till klubben.

– "Becka" är en smart, teknisk och spelskicklig mittfältare som ofta hittar rätt ytor. Detta eftersom hon har en väldigt fin passningsfot både när det gäller det korta och långa spelet. Hon har också ett väldigt fint skott. Dessutom kommer hennes erfarenhet från Elitettan att bli viktig för oss och vi är väldigt glada att Becka nu väljer att representera ÖSK, säger assisterande tränare Mikael Kindgren.

Rebecka Mannström är född i Finland 2002 och flyttade hösten 2018 till Örebro för gymnasiestudier i staden och fotboll i KIF Örebros F19-lag. Hennes moderklubb är Ekenäs IF och innan flytten till Sverige representerade hon även NuPS. I KIF Örebros verksamhet blev det tre säsonger innan hon lånades ut till Rävåsens IK Karlskoga där hon under säsongen 2022 noterades för 26 matcher i Elitettan.

Rebecka har tränat med ÖSK:s damlag under försäsongen och det står nu klart att hon tar en fast plats i truppen.

– Det känns jättebra och spännande att få komma till ÖSK. Jag känner ju till klubben sedan tidigare och gillar träningsmiljön och det höga tempot. Dessutom tror jag att vi kan vara ett av topplagen i år, där jag hoppas kunna bidra med ett lugn och ett bollsäkert mittfältsspel, säger Rebecka Mannström.

© ÖSK Elitfotboll AB Stolthet, hjärta och passion sedan 1908