Välkommen Sebastian Crona

Sebastian Crona är ÖSK:s senaste tillskott till herrlaget. 31-åringen lämnade Jönköpings Södra IF efter säsongen 2022 och har nu skrivit på ett tvåårsavtal med ÖSK. Vi hälsar Sebastian varmt välkommen.

– I Sebastian får vi in en spelare som spelat över 150 matcher i Superettan, och varit lagkapten i två klubbar. Vi har varit en central mittfältare för lite i truppen och väntat på att få in Sebastian. Han har ledaregenskaper, är verbal och bidrar med rutin till vår ganska unga trupp. Dessutom är han en bra passningsspelare som kan behålla bollen och är skicklig på att kombinera. Han är stark i kroppen och kommer bidra med duellvinster, säger ÖSK:s huvudtränare Christian Järdler.

Sebastian Crona kommer senast från fem säsonger i Jönköpings Södra IF och har innan dess även representerat Östers IF och Varbergs BoIS i Superettan. Dessförinnan har Crona även spelat för IS Halmia och GIF Nike i division 1 och 2 samt moderklubben IF Lödde i division 3.

Nu står det klart att ÖSK blir Cronas nästa klubbadress. 31-åringen är herrlagets fjärde nyförvärv inför säsongen och under tisdagen gör han sin första träning med de nya lagkamraterna.

– Det känns väldigt roligt att vara här. Alla i fotbollssverige vet vilka Örebro SK är och när jag fick höra om klubbens intresse för mig blev jag direkt nyfiken. När jag sedan pratade med Christian kändes det självklart att tacka ja. Hans tankar om att vi ska vara ett offensivt och fysiskt starkt lag känns väldigt motiverande att få vara en del av, säger Sebastian Crona.

© ÖSK Elitfotboll AB Stolthet, hjärta och passion sedan 1908