Daniel Björnquist klar för ett till år i ÖSK

Foto: Bildbyrån / Emma Wallskog

Daniel Björnquists tidigare avtal med ÖSK gick ut vid årsskiftet. Nu står det klart att försvararen skrivit på för ett år till i den svartvita tröjan och blir kvar på Behrn Arena över säsongen 2023.

– ”Dajje” är en pålitlig spelare som alltid står för ett hårt arbete. Han är positionssäker och följsam i defensiven och en spelare som mår bra i vårt spelsätt där han också tillåts följa med mycket i anfallsspelet. Med sin långa och fina relation till klubben har Dajje blivit en riktig ÖSK:are som alltid står för positiva värden i träningsvardagen. Jag är glad att han väljer att fortsätta hos oss, säger ÖSK:s huvudtränare Christian Järdler.

Daniel Björnquist har Sköllersta IF som moderklubb och gick därefter till ÖSK Ungdom inför säsongen 2009. I ÖSK Ungdom blev det tre säsonger för representationslaget som då spelade division 3 och division 2. Därefter tog Daniel steget till BK Forward där han spelade i ett och ett halvt år.

Under sommaren 2013 värvades Daniel till ÖSK Fotboll och under sin första säsong var försvararen med och tog herrlaget tillbaka till Allsvenskan. Därefter var han kvar i ÖSK fram till dess att han lämnade för AFC Eskilstuna efter säsongen 2016.

Efter endast ett år i AFC återvände Daniel Björnquist till ÖSK och sedan dess har han varit klubben trogen. Totalt har det blivit 211 tävlingsmatcher i den svartvita tröjan. Nu förlänger ÖSK avtalet med Daniel Björnquist över säsongen 2023.

– ÖSK betyder mycket för mig och jag har varit här i många år nu. Därför känns det skönt och bra att allt är klart och att alla bitar nu är på plats. Vi började bygga på något redan i december och det finns en revanschlust att göra ett bättre än vi gjorde förra året. Det kommer bli en inspirerande säsong som jag verkligen ser fram emot, säger Daniel Björnquist.

© ÖSK Elitfotboll AB Stolthet, hjärta och passion sedan 1908