Ella Gunnarsson klar för ÖSK

ÖSK Fotboll är idag glada att presentera Ella Gunnarsson som ny spelare i damlaget. Den 20-årige anfallaren kommer senast från spel i Elitettan med IK Uppsala. Vi hälsar henne varmt välkommen till klubben.

– I Ella får vi en spelare som har rutin från både toppstrider och Elitettan vilket kommer gynna oss väl. Hon är än smart offensiv spelare som är målfarlig och bra i sitt pressspel. Vi är väldigt stolta och glada att Ella kommer representera ÖSK 2023, säger ÖSK:s huvudtränare Dennis Gabrielsson.

Ella Gunnarsson seniordebuterade för moderklubben Gideonsbergs IF som 15-åring. Inför säsongen 2018 valde hon att skriva på för Västerås BK30. Under sin tid i Västerås noterades Ella för 41 tävlingsmatcher och 39 mål. Därefter fortsatte hon karriären i IK Uppsala där hon under de två senaste åren spelat i Elitettan. Nu står det klart att ÖSK blir anfallarens nästa klubbadress.

– ÖSK känns som en klubb som vill väldigt mycket och som står för en rolig anfallsfotboll. Det var något som lockade mig och jag ser fram emot att vara en del av. Jag har spelat med Emelie Alfredsson tidigare och är barndomsvän med Samuel Dahl. Båda dem hade bara fina saker att säga om klubben och då blev det ett ganska enkelt val för mig att komma hit, säger Ella Gunnarsson.

© ÖSK Elitfotboll AB Stolthet, hjärta och passion sedan 1908