Välkommen Daniel Hultqvist

Det senaste nyförvärvet till ÖSK:s herrlag heter Daniel Hultqvist. Den 24-årige försvararen kommer senast från norska Kvik Halden FK och har nu skrivit på ett tvåårsavtal med ÖSK. Vi hälsar Daniel varmt välkommen.

– Daniel är en lång och snabb mittback som är följsam i sitt försvarsspel och bra på att hantera djupledsspel. Han är trygg med bollen och en bra passningsspelare. Vi har haft ögonen på honom ett tag och tror att hans egenskaper och karaktär passar väl in i hos oss. Daniel börjar träna med oss redan i eftermiddag, säger Christian Järdler.

Växjösonen Daniel Hultqvist kommer till ÖSK från norska Kvik Halden där han spenderade säsongen 2022 och noterades för 24 matcher i den norska motsvarigheten av division 1. Innan dess har Hultqvist representerat GAIS i Superettan samt Oskarshamns AIK och Örebroklubben Karlslunds IF FK i division 1. Han har även tillhört Östers IF:s akademi och spelat ungdomsfotboll i moderklubben Hovshaga AIF.

Nu står det klart att ÖSK blir Daniels nästa klubbadress. Han har skrivit på ett avtal som sträcker sig över säsongen 2024.

– Det känns perfekt att komma till ÖSK. Jag har haft bra möten med Christian och det han har presenterat känns som klippt och skuret för mig. Sedan min tid i Karlslund har jag sett upp till ÖSK och när jag mötte dem med Oskarshamn så kände man att det här är ett storlag med fantastiska supportrar. Jag har längtat efter att få komma hit, säger Daniel Hultqvist.

© ÖSK Elitfotboll AB Stolthet, hjärta och passion sedan 1908