David Seger förlänger med ÖSK

Foto: Bildbyrån / Krister Andersson

David Seger kom till ÖSK inför säsongen 2020. Under sina tre år i klubben har den 23-årige mittfältaren noterats för 89 tävlingsmatcher och åtta mål i den svartvita tröjan. Nu förlänger David sitt avtal med ÖSK över säsongen 2024.

– Vi är mycket glada att ha kommit överens med David om en förlängning. Han är fortfarande ung men har redan spelat många matcher i både Superettan och Allsvenskan. Som spelare gör han alltid gör sitt yttersta, jobbar hårt och springer över stora ytor. Han är en duktig passningsspelare som också kan driva boll och gärna tar sig hela vägen in i straffområdet. Defensivt är han aggressiv, går rakt in i dueller och vinner boll. Dessutom har han en spetskvalité i sitt skott. Det ska bli roligt att få fortsätta jobba tillsammans med David, säger huvudtränare Christian Järdler.

David Seger kom till ÖSK inför säsongen 2020 från Sollentuna FK. Innan dess har mittfältaren även representerat IFK Stocksund och BKV Norrtälje. Under sitt första år i ÖSK-tröjan noterades David för 27 allsvenska matcher och tre mål. Totalt har det blivit 89 tävlingsmatcher och åtta mål under Davids tre säsonger i ÖSK.

Vid årsskiftet löpte Davids tidigare avtal med ÖSK ut men nu står det klart att han stannar i klubben och har skrivit på ett nytt avtal som sträcker sig över säsongen 2024.

– Det känns fantastiskt kul att förlänga med ÖSK som ligger mig varmt om hjärtat. Jag har utvecklats mycket både som spelare och person under mina tre år här och det ska jag försöka ta med mig för att hjälpa laget till en framgångsrik säsong. Jag tror att vi håller på att bygga något bra här med en ung och hungrig trupp som alla vill nå framgång med ÖSK. Jag ser fram emot att se supportrarna igen på Behrn Arena, säger David Seger.

© ÖSK Elitfotboll AB Stolthet, hjärta och passion sedan 1908