Akademispelaren Ebbe Wingemark skriver avtal med ÖSK

ÖSK:s 16:årige akademispelare Ebbe Wingemark har skrivit på ett flerårigt avtal med klubben. Ebbe tillhör ÖSKs PA19-trupp.

Ebbe Wingemark kom till ÖSK i januari 2022 från AFC Eskilstuna. Under hans första halvår i klubben gick Ebbe i skola i Eskilstuna och tränade under den perioden både med ÖSK:s PA17 och med IFK Eskilstuna. I augusti flyttade Ebbe till Örebro för att börja gymnasiet.

Vi är glada över det fina samarbete vi har med IFK Eskilstuna som gjorde det möjligt för Ebbe att kombinera träningar med ÖSK:s akademi och IFK Eskilstunas A-trupp som spelar i division 2.

Under 2022 tog Ebbe Wingemark en ordinarie plats i det svenska pojklandslaget där han bland annat deltog i kvalet till U17 EM. Ebbe står noterad för 6 ungdomslandskamper och 1 mål. Ebbe är en hårt jobbande ytterforward som är bra i en mot en-situationer med sin låga tyngdpunkt. Han är också en duktig genombrottsspelare och är stark i kombinationsspelet.

– Det känns jättekul att få skriva på mitt första kontrakt. ÖSK är en stor svensk klubb och jag har trivts bra här från första dagen. Det här året i ÖSK har varit mitt bästa år som fotbollsspelare och jag hoppas att 2023 ska bli ännu bättre, säger Ebbe Wingemark.

© ÖSK Elitfotboll AB Stolthet, hjärta och passion sedan 1908