Målvakten Alice Hultman klar för ÖSK

Alice Hultman skriver på för ÖSK. Den 18-årige målvakten kommer senast från spel i division 2 med IK Sturehov. Vi hälsar henne varmt välkommen till ÖSK.

– Första gången jag såg Alice slogs jag av vilken träningsvilja och inställning hon hade och även vilka fantastiska förmågor hon besatt. Hon är en modig målvakt med bra fötter och räckvidd. Jag tror att ÖSK är rätt miljö för Alice med högre kvalitet och tempo, där hon kommer ställas på prov på ett annat sätt än hon är van vid. Alice och Ellen kommer sparras och utmana varandra till nya höjder, säger ÖSK:s tränare Daniel Arfvidsson.

Alice Hultman inledde sin fotbollskarriär som sexåring i IK Sturehov och tog sig sedan hela vägen upp till moderklubbens damlag där hon seniordebuterade i division 3 under säsongen 2017. Hon tog sedan över platsen som förstamålvakt inför säsongen 2021 och har under de två senaste säsongerna gjort 34 matcher i division 2. Nu lämnar Alice sin moderklubb och fortsätter karriären i ÖSK Fotboll.

– ÖSK känns som rätt steg för mig och det ska bli kul att spela i en division högre upp. Jag har varit i Sturehov hela tiden så det blir spännande att komma till en ny miljö. Det verkar vara en härlig grupp med en bra ledarstab, säger Alice Hultman.

© ÖSK Elitfotboll AB Stolthet, hjärta och passion sedan 1908