Clara Heiche skriver på för ÖSK

Idag hälsar vi Clara Heiche välkommen till ÖSK Fotboll. Den 20-årige mittbacken kommer senast från spel i Elitettan med Mallbackens IF och ansluter nu till ÖSK:s damlag.

– Det känns fantastiskt att vi lyckats knyta till oss Clara efter hennes genombrottssäsong i Elitettan. Hon är en modern mittback som är tuff och bra defensivt men också bekväm i det offensiva spelet. Hon är även en ledartyp med en grym vinnarskalle vilket vi kommer ha stor nytta av. En klassvärvning som passar perfekt in i sättet vi vill spela, säger ÖSK:s tränare Mikael Kindgren.

Clara Heiche är född 2002 och har Rävåsens IK Karlskoga som moderklubb. I Rävåsen kom hon hela vägen upp till föreningens damlag där hon under säsongen 2018 debuterade i division 1 som 15-åring. Inför 2019 tog Clara steget till KIF Örebro där hon spenderade tre säsonger i föreningens F19-lag.

I december 2021 skrev Clara på för Mallbackens IF där hon under året stod hon för en fin säsong. Med 22 spelade seriematcher var hon med och tog Mallbacken till en sjundeplats i Elitettan. Nu förstärker hon ÖSK:s damlag och är klar för spel i den svartvita tröjan.

– ÖSK:s ambitioner att vinna och ta sig uppåt var det som fick mig att välja att komma hit. Det känns som att alla spelare och tränare verkligen vill det här och det gillar jag. Sedan har jag blivit väldigt fint välkomnad och det gör också att det känns väldigt bra. Jag hoppas kunna bidra med tempo och erfarenhet som jag fått under mitt år i Elitettan för att vi tillsammans ska kunna uppnå vårt mål, säger Clara Heiche.

© ÖSK Elitfotboll AB Stolthet, hjärta och passion sedan 1908