Daniel Gustavsson lägger skorna på hyllan

Foto: Bildbyrån / Kenta Jönsson

Daniel Gustavsson har meddelat att han väljer att avsluta sin spelarkarriär. Gustavsson kom tillbaka till ÖSK under fjolåret men lämnar klubben redan nu. Vi önskar Daniel stort lycka till framöver med sin civila karriär.

– DG meddelade mig redan i november att han kände en tveksamhet om att fortsätta spela fotboll. Vi gav DG tid att fundera och få komma ifrån fotbollen några veckor för att känna efter. Nu har han kommit fram till att han inte har motivation att fortsätta utan vill gå över till en civil karriär. Vi tappar en bra spelare och en bra kille som alltid gör sitt bästa, men finns inte drivet kvar så är hans val rätt. Daniel har varit lojal och jobbat hårt men nu känner han sig färdig med fotboll och vi önskar honom all lycka till i sin framtida karriär, säger Christian Järdler, huvudtränare i ÖSK Fotboll.

Yttermittfältaren Daniel Gustavsson inledde sin seniora spelarkarriär i AIK under sommaren 2008. Fem år senare skulle Gustavsson för första gången representera ÖSK när han lånades in till klubben. Övergången gjordes sedan permanent och Gustavsson blev en framträdande spelare i ÖSK under tre och ett halvt år. IF Elfsborg fick upp intresse och köpte loss Daniel som några år senare tog steget över till den norska ligan och Lillestrøm SK. Inför säsongen 2022 stod det klart att Gustavsson skulle göra comeback i ÖSK. Efter en motig säsong i Superettan väljer Daniel nu att avsluta sin karriär som 32-åring. Totalt blev det 128 matcher i den svartvita tröjan.

– De senaste året har motivationen inte varit densamma och glöden för fotbollen är inte där. Dessutom så har min kropp inte fungerat som jag vill att den ska göra för att kunna prestera på en nivå jag vill vara på. Jag har alltid sagt att när jag inte presterar på en bra nivå så ska jag inte hålla på längre, säger Daniel Gustavsson.

– Det här gör att jag kommit fram till beslutet att inte längre spela fotboll. Det känns såklart lite vemodigt att lämna ÖSK men jag tror att det är bäst för alla inblandade. Jag vill tacka lagkamrater, tränare och alla andra runt klubben för mina år i Örebro. Jag vill även rikta ett tack till supportrarna som alltid har stöttat mig. Jag hoppas självklart att ÖSK lyckas ta sig tillbaka till Allsvenskan igen och önskar ett stort lycka till, avslutar Daniel Gustavsson.

Tack för allt, DG!

© ÖSK Elitfotboll AB Stolthet, hjärta och passion sedan 1908