Ebba Lundqvist och Ebba Mannfolk lämnar ÖSK

Foto: Retouched Reality / Daniel Lubner

Idag står det klart att Ebba Lundqvist och Ebba Mannfolk inte kommer spela vidare i den svartvita tröjan. ÖSK Fotboll vill därför rikta ett stort tack till Ebba och Ebba för deras tid i klubben.

Ebba Lundqvist debuterade i ÖSK:s damlag redan 2016. Därefter lämnade hon för KIF Örebro och tre säsonger i föreningens F19-lag. Inför säsongen 2020 återvände hon till ÖSK och har totalt noterats för 40 tävlingsmatcher i Sportklubben. Nu har Ebba avslutar sin fotbollskarriär.

– Jag vill tacka för mina år i ÖSK. Tyvärr måste jag lägga skorna på hyllan för att jag inte längre får ihop fotboll och jobb. Därför vill jag rikta ett stort tack till alla ledare och spelare under mina år i klubben. Jag önskar er lycka till med målet att ta er upp till elitettan, säger Ebba Lundqvist.

Även Ebba Mannfolk kom till ÖSK från KIF Örebros F19 men ett år senare än Ebba Lundqvist. Ebba Mannfolk har under sina två säsonger i ÖSK stått för 29 tävlingsmatcher och tre mål. Under sommaren 2022 var hon dessutom utlånad till Rynninge IK och gjorde fyra matcher i division 2. Nu lämnar hon ÖSK och går vidare i sin fotbollskarriär.

– Det har varit kul och lärorikt att spela i ÖSK och att jag är tacksam för den här tiden. Laget är ett jättehärligt gäng och att jag önskar dem stort lycka till i framtiden, säger Ebba Mannfolk.

© ÖSK Elitfotboll AB Stolthet, hjärta och passion sedan 1908