Rickard Torstensson lämnar uppdraget som akademichef

Inför säsongen 2022 tillträdde Rickard Torstensson i en ny roll som akademichef. I kontraktet fanns en möjlighet för båda parter att avsluta avtalet vid säsongens slut, vilket Torstensson nu har valt att göra. Detta innebär att han lämnar rollen vid årsskiftet.

– Rickards nuvarande avtal med ÖSK är uppsagt men han fortsätter som akademichef till och med årets slut. Vi tackar honom för det hårda arbetet i klubben och ber om att få återkomma kring hur chefsskapet för akademiverksamheten kommer att se ut framöver, säger ÖSK:s ordförande Kent Persson och fortsätter.

– Akademin är extremt viktig för oss och vi kommer självklart fortsätta att satsa på våra ungdomar. Det är så vi vill bygga vår framtida framgång. Vi kommer se över hela den sportsliga organisationen inför 2023 och akademin är en given del av det arbetet.

Rickard Torstensson var med och startade upp ÖSK:s akademi 2013. Därefter har han varit aktiv i klubben i flera olika roller innan han tillträdde som akademichef i januari 2022. Nu är det klart att Torstensson kommer att lämna sitt nuvarande uppdrag efter säsongens slut.

– Jag vill tacka för min tid i ÖSK och förtroendet att vara akademichef under året. Jag har jobbat i ÖSK under många år och nu tar resan slut för den här gången. Jag önskar ÖSK och akademiverksamheten all lycka framåt, säger Rickard Torstensson.

© ÖSK Elitfotboll AB Stolthet, hjärta och passion sedan 1908