ÖSK och Fabio De Sousa Silva går skilda vägar

ÖSK Fotboll och Fabio De Sousa Silva har kommit överens om att avsluta spelarens avtal i förtid. Den brasilianske mittbacken kom till klubben säsongen 2018 och har noterats för 12 tävlingsmatcher i ÖSK-tröjan.

– Vi har tillsammans med Fabio kommit överens om att avsluta avtalet. Det gynnar ÖSK ekonomiskt samtidigt som Fabio får möjlighet att redan nu göra klart med en ny klubb. Vi tackar honom för alla år i ÖSK och önskar lycka till framöver, säger Kent Persson, Ordförande i ÖSK Fotboll.

– De här fyra åren har varit en väldigt viktig period för mig fylld med hårt jobb, mognad och lärdom. ÖSK är klubben där jag fick möjlighet att utveckla min fotboll och få erfarenhet av den europeiska fotbollen på nära håll. Varje gång jag har tagit på mig ÖSK-tröjan har jag gjort mitt allra bästa för att hjälpa klubben. Jag lämnar nu med huvudet högt och är stolt över vad jag har åstadkommit. Jag vill tacka alla som jag har jobbat med i klubben och jag vill tacka alla supportrar för att ni alltid har fått mig att känna mig välkommen. Tack ÖSK för allt, jag kommer alltid önska er all lycka, säger Fabio De Sousa Silva.

© ÖSK Elitfotboll AB Stolthet, hjärta och passion sedan 1908