Oavgjort i seriefinalen mot Rävåsens IK Karlskoga

Foto: Daniel Lubner / Retouched Reality

På Behrn Arena tog ÖSK ikväll emot Rävåsens IK Karlskoga som jagar ÖSK i toppstriden av Division 1 Norra Götaland. Gästerna tog ledningen i den elfte minuten efter en frispark som gick i mål efter den träffat en ÖSK-spelare och ändrat riktning. ÖSK:s kvittering kom inte långt därefter. Det var i den 14:e minuten som Isabelle Fredriksson vackert placerade bollen i krysset med vänsterfoten. Innan paus skulle ÖSK också ta ledningen efter mål av Sara Sandberg. I den andra halvleken kvitterade Rävåsen till 2-2 som också blev slutresultatet. Det innebär att ställningen är oförändrad i toppstriden och att ÖSK behåller platsen som serieledare.

George Papachristou, Huvudtränare ÖSK Fotboll:
– Vi började matchen fantastiskt bra. Det som vi jobbat med i veckan kom fram och jag tycker att vi dominerar den första halvleken. Vi har otur med målet. En fast situation som styrs på vår spelare och går i mål. Men sedan vänder vi matchen och gör en riktigt bra halvlek. Den andra halvleken skulle jag vilja att vi gör bättre. Vi faller lågt utan anledning. Det blir lite för mycket att vi ska spela på resultatet. Jag förstår att det skapar stress men vi måste visa mer vilja att avgöra. Men jag är stolt över mina spelare och vad de gjorde på planen idag. Vi får jobba vidare. Det är fyra matcher kvar nu där vi ska ge allt vi har så får vi se vad det räcker till.

Nästa match för ÖSK spelas mot KIF Örebro i finalen av Myresjöhus Cup. Matchen spelas tisdag 12 oktober kl. 19:00 på Mellringe IP.

Statistik
Resultat: 2-2 (2-1)
Byten ÖSK: Ida Björnberg ut - Maja Fredriksson in (64´), Agnes Andersson ut - Antonia Jalkinger in (79')
Mål ÖSK: Isabelle Fredriksson (11'), Sara Sandberg (33')

Startelva ÖSK
Rebecka Ayranci-Dahlberg
Ebba Lundqvist - Caroline Zandén - Hanna Göthberg
Olivia Puhls - Agnes Andersson - Elsa Pelgander - Anna Meijer - Ida Björnberg
Sara Sandberg - Isabelle Fredriksson

© ÖSK Elitfotboll AB Stolthet, hjärta och passion sedan 1908