Deniz Hümmet tillbaka i ÖSK Fotboll

ÖSK Fotboll välkomnar tillbaka den offensiva mittfältaren Deniz Hümmet. 24-åringen, som gjorde succé i klubben under höstsäsongen 2020, lånas återigen in från IF Elfsborg. Låneperioden sträcker sig över hela säsongen 2021.

– Deniz hade en stark höst i Örebro och var en bidragande orsak till att vi var höstens bästa lag i Allsvenskan. Vi har under en tid sökt efter att komplettera vår trupp med spets och Deniz har varit ett av våra huvudspår. Det känns verkligen jättebra att kunna välkomna honom tillbaka till Örebro. Hans egenskaper både som spelare och människa kommer förstärka en redan stark trupp på ett mycket bra sätt, säger Axel Kjäll, Manager i ÖSK Fotboll.

Dennis Hümmet är fostrad i Malmö FF och flyttade 2015 till franska Troyes och Ligue 2. 2017 kom Hümmet tillbaka till Sverige och Gefle IF för att sedan skriva ett treårskontrakt med Trelleborgs FF. Efter bara ett år i klubben gick han till IF Elfsborg som han för närvarande har kontrakt med. Under höstsäsongen 2020 lånade ÖSK in Hümmet där han presenterade sig direkt genom ett hattrick hemma mot IFK Norrköping. Totalt spelade han 12 allsvenska matcher i den svartvita tröjan och gjorde 5 mål och 4 assist. Hümmet har även representerat Turkiets U18-, U19- och U21-landslag.

– Det är kul att vara tillbaka och jag längtar efter att få dra igång. Relationen jag har med alla från kontorspersonal till truppen här känns jättebra och supportrarna har verkligen tagit hand om mig från dag ett. Jag hoppas att vi får spela inför dem i år och jag kommer leverera som i höstas - förhoppningsvis ännu mer! Fokuset ligger på att göra bra grejer med Örebro, det är en spännande utmaning, säger Deniz Hümmet.

Hümmet lånas in under hela säsongen 2021 och gör sin första träning med laget under torsdagen. ÖSK arbetar med att få honom spelklar till lördagens match i Svenska Cupen mot Trelleborgs FF.

Deniz Hümmet
Född: 1996-09-13
Längd: 189 cm
Position: Anfallare
Tidigare klubbar: Malmö FF, Troyes, Gefle IF, Trelleborgs FF, If Elfsborg

© ÖSK Elitfotboll AB Stolthet, hjärta och passion sedan 1908