Collander förlänger kontraktet

Foto: Bildbyrån / Maxim Thore

ÖSK Fotboll och Dennis Collander är överens om en förlängning av spelarens avtal. Mittfältaren och ungdomslandslagsspelaren kom till klubben 2019 och har gjort 18 framträdande i den svartvita tröjan. Collander skriver nu ett avtal som sträcker sig över säsongen 2023.

– Vi är väldigt glada att vi förlängt avtalet med Dennis, han är en spelare som tagit stora steg under sin tid i klubben och har en väldigt fin utvecklingskurva. Hans dagliga driv och vilja att utvecklas gör att det är en väldigt spännande spelare att jobba med, säger Axel Kjäll, Manager i ÖSK Fotboll.

Collander är fostrad i division 2-klubben Skiljebo där han 2018 tog en plats i A-laget och spelade 12 matcher. Inför säsongen 2019 skrev han kontrakt med ÖSK Fotboll och har under sin tid i klubben gjort 18 tävlingsmatcher i den svartvita tröjan. I ungdomslandslaget har han representerat U15, U16 och U17.

– Jag är jättenöjd över att ha förlängt avtalet med ÖSK. Jag trivs fantastiskt bra i klubben med både spelare och ledare. Axel är en bra tränare som gett mig ett stort förtroende och jag lär mig mycket och utvecklas hela tiden. Det var en självklarhet att förlänga avtalet, säger Dennis Collander.

Dennis Collander
Född: 2002-05-09
Position: Mittfältare
Tidigare klubb: Skiljebo SK

© ÖSK Elitfotboll AB Stolthet, hjärta och passion sedan 1908