Vilket år det blev!

Förra året var minsann annorlunda på många sätt och vis. Carl Pauly, ordförande i ÖSK Fotboll, sammanfattar säsongen 2020 som ett år präglat av gemenskap och engagemang.

2020, hur sammanfattar man ett år som till stor del handlat om hälsa och att minimera smittspridning? Var börjar man och var slutar man? Det enkla skulle vara att börja med träningslägret i Marbella, att beskriva de planer som styrelsen jobbat med, utveckling av strategi och vår vision, de nya styrelseledamöterna som såg fram emot att med full kraft ta sig an arbetet med att utveckla klubben. Allt detta för att sedan runda av med att konstatera att vi slutade på en 7:e plats efter en mycket stark höst och att styrelsens arbete kom att handla om här och nu och mindre om framåtriktade planer och aktiviteter.

Men detta är inte vad jag vill beskriva eller sammanfatta.

Jag vill istället sammanfatta ÖSK-året 2020 som ett år präglat av gemenskap och engagemang. Ett år som verkligen visat att vi är ingenting utan er.

Jag vill fokusera på det engagemang och stöd som alla ni ÖSK:are har visat under året. Alla ni som stöttat oss genom att teckna medlemskap (vi har aldrig varit fler), alla ni som efterskänkt era årskort, alla partners som inte bara fortsatt att stötta oss utan även tecknade avtal trots att ni visste att året skulle bli något helt annorlunda än det förväntade. Engagemanget från kubaner och supportergrupper, stödet från det offentliga och alla ni som via kampanjer och initiativ stöttat klubben. Till er och alla andra som jag glömmer nämna, tack vare er går vi hela ur 2020. Jag kan till och med konstatera att vi går stärkta ur det här året. Sammanhållningen, engagemanget och ÖSK-känslan är starkare än på länge.

Den sportsliga utvecklingen fortsätter. Vårt lag visade under 2020 att man kan, att man vill och att man har ambitioner. Vi har en stark ledning och en fantastisk spelartrupp. Ett stort tack till er alla.

Hela organisationen har under året gjort det som krävts och lite till, allt för ÖSK. Tack för allt slit och alla uppoffringar, ert engagemang och er kreativitet, och framför allt för er positiva attityd.

Så min sammanfattning är att vi alla som har ett engagemang i och runt ÖSK skall känna oss stolta för vad vi gjort detta speciella år. Vi har visat att vi är en klubb som bygger på gemenskap och där man stöttar och hjälper varandra till framgång. Jag har en stark tro på att vi kommer fortsätta på den vägen under 2021. Tillsammans utvecklar vi ÖSK, tillsammans stöttar vi varandra. Vi kommer göra det framåt och vi gör det med stolthet, hjärta och passion.

Carl Pauly
Tacksam ordförande i ÖSK Fotboll

© ÖSK Elitfotboll AB Stolthet, hjärta och passion sedan 1908