ÖSK Fotboll förlänger med Högberg och Bohlin

ÖSK fortsätter arbetet med att bygga tränarstaben inför säsongen 2021. Idag blev det klart att tränarna Jimmy Högberg och Jonas Bohlin förlänger sina avtal med klubben. Högberg med ett tvåårsavtal och Bohlin med ett år till.

– Jag är glad att vi kan förlänga avtalen med Jimmy och Jonas. De har varit två viktiga pusselbitar i vår sportsliga organisation. Vår prioritering har hela tiden varit att hitta en förlängning och jag är extremt glad att vi nu är i mål. Jag ser verkligen fram emot att tillsammans med dem driva klubbens fortsatta sportsliga utveckling, säger Axel Kjäll, Manager i ÖSK Fotboll.

Jimmy Högberg har ansvarat för herrlagets fysträning de tre senaste åren. Innan dess har han bland annat varit fystränare i Degerfors IF, Performance Manager i Clube Atletico Paranaense i Brasilien och även haft ytterligare fyra framgångsrika år i ÖSK. Dessutom har han en tjänst inom SvFF som innefattar tränarutbildning mot fotbollsfys.

– Det var med stolthet jag fick chansen att bli en del av ÖSK för åtta år sedan. Efter arbete utomlands och ytterligare tre år i ÖSK känner jag en enorm uppskattning och förtroende när klubben vill förlänga mitt avtal. ÖSK är en klubb där en spetsig daglig utmaning kombineras med en genuin trygghet och familjär känsla, säger Jimmy Högberg och fortsätter.

– Simon Åström och Axel Kjäll har ett involverande, humanistiskt och klokt ledarskap där jag dagligen utmanas och utvecklas i min arbetsroll, men också som människa. Ett ledarskap med stort hjärta som jag till 100% kan identifiera mig med och stå bakom. Vi har haft en bra dialog under hela processen och det har varit en självklarhet att jag vill fortsätta att hjälpa klubben framåt på både kort och lång sikt. Jag kommer alltid göra mitt bästa, avslutar Jimmy Högberg.

Axel Kjäll säger så här om Högberg:
– Jimmy är en av Sveriges främsta tränare inom fotbollsfys och har utvecklat sig själv samt sin roll inom ÖSK Fotboll under sin tid här. Hans kunskap, energi och erfarenhet är egenskaper som jag värderar mycket högt.

Jonas Bohlin har sedan 2018 varit tränare med ansvar för målvakterna i ÖSK Fotboll. Han har själv spelat i Karlslunds IF och på elitnivå i Superettan med Assyriska FF samt Degerfors IF. Jonas har även varit målvaktstränare i ÖSK Fotbolls akademi innan han tog klivet upp i A-verksamheten för tre år sedan. Utöver detta kombinerar han sin karriär som fotbollstränare med en tjänst som polis i Örebro.

– Det känns jättekul och inspirerande att fortsätta i min roll i tränarteamet och jag ser verkligen fram emot nästa säsong. Vi avslutade 2020 riktigt bra och där tar vi vid inför 2021, säger Jonas Bohlin.

Manager Axel Kjäll ser fram emot att fortsätta arbetet med Bohlin:
– Jonas egenskaper att göra tränarteamet bättre kombinerat med hans förmåga att utveckla våra målvakter har varit en stor tillgång för ÖSK Fotboll. Hans nyfikenhet tillsammans med hans erfarenhet gör honom till en målvaktstränare på hög nivå enligt mig.

© ÖSK Elitfotboll AB Stolthet, hjärta och passion sedan 1908